Inline korčule - dlhá história úspechu
Moderné inline korčule nie sú vlastne ničím iným ako variantom kolieskových korčulí, pri ktorých nie sú kolieska vedľa seba, ale v rade za sebou. Odtiaľ aj ich názov. Prvé kolieskové korčule existovali oveľa skôr. Už v 18. storočí prišiel Belgičan John-Josef Merlin na nápad prirobiť na nože ľadových korčulí malé kovové kolieska. V tom čase bola ale krajina taká hrboľatá, že tieto prvé kolieskové korčule nepriniesli žiadny úspech.
Typy inline korčulí
Moderné inline korčule sa obvykle skladajú z topánok ak nim pevne pripevneného rámu, na ktorom sú pripojené kolieska. V závislosti na tom, aké sú použité materiály, rozlišujeme obvykle v outdoorovej oblasti medzi tvrdými a mäkkými topánkami.
Tvrdé topánky majú vonkajší plášť z tvrdého plastu, v ktorom je vložená mäkká vnútorná topánočka. Mäkké topánky sa naproti tomu skladajú prevažne z mäkkých materiálov na polstrovanie a ochranu nohy. Speed korčule zase naproti tomu používajú hlavne v profesionálnych závodoch. Na rozdiel od normálnych inline korčulí dosahuje topánka iba ku členkom, čo umožňuje väčšiu voľnosť pohybu nohy pri jazde. Ďalšími rozdielnymi prvkami sú nižšia hmotnosť a dlhší rám, na ktorom sú kolieska upevnené. Kolieska, príp. ložiská sa u týchto typov tiež najrýchlejšie opotrebujú, preto je pre profesionálov dôležité mať v zásobe náhradné kolieska a ložiská v správnych veľkostiach.
Správne ochranné prostriedky
Kto chce jazdiť pravidelne na inline korčuliach, mal by si zaobstarať vhodné ochranné vybavenie. Helma a sety chráničov sú nevyhnutné, ak nechcete prísť o zábavu pri tomto krásnom koníčku. Chrániče kolien, lakťov a zápästia by mali vždy zodpovedať norme EN 1621.