Otestované Marekom z INTERSPORTu: Genesis Impact Carbon 29" MTB

28.06.2021

Na tomto karbónovom monocoque biku som v období od septembra minulého roku (s prestávkou) do mája 2021 najazdil 2200 Km. Veľkosť môjho rámu je 53cm a hmotnosť celého bicykla teda skvelých 10,5 Kg (uvádzaných 10,4 je pri veľkosti 48cm). Cena 2399 € už na prvý pohľad naznačuje že sa jedná o bicykel vyššej kategórie s kvalitnými komponentmi.

Na prvý menší problém som narazil hneď pri vyzdvihnutí bicykla. Vôbec som si totiž neuvedomil že pri kotúčových brzdách a tejto kategórii bicyklov majú kolesá už pevné osky a ak chcete zložiť kolesá a bike pohodlne naložiť do kufra auta, potrebujete imbusový kľuč. Ale keďže je to 29" bike, je skutočne dosť veľký a preto odporúčam strešný nosič.

Jazda po asfalte so zamknutou prednou vidlicou pripomína jazdu na cestnom biku a nie je problém pohybovať sa rýchlosťou nad 35 km/h čo je zásluhou hlavne veľkých kolies. Avšak terén sedí tomuto karbónovému ľahkovážnikovi oveľa viac. Jeho nízku hmotnosť som ocenil pri každom stúpaní. Bicykel sa správa veľmi neutrálne čo spôsobí, že si človek zvykne na jeho vypočítateľnosť a v kritických situáciách bude vedieť lepšie reagovať. To môžem aj z vlastnej skúsenosti potvrdiť a bicykel ma vždy v kritickom momente podržal. Pričom asi najväčšou mierou prispeli hydraulické brzdy Shimano Deore XT s priemerom disku 180mm. Majú dostatočnú citlivosť, čo spôsobuje že brzdný účinok je presný a okamžitý. K pohodlnej jazde veľkou mierou prispieva hlavne kvalitná Rock Shox vidlica so 100mm odpružením. Odporúčam nechať presne nastaviť v servise. Od sedla výrobcu som nečakal žiadne zázraky no nesklamalo a nemal som problém ani pri 3 hodinových jazdách. Rám má vnútorné vedenie bowdenov, takže nikde nezavadíte a čistenie bicykla je tiež jednoduchšie. Avšak nemá lakovanú povrchovú úpravu, iba matný šedý karbón, na tom by výrobca ešte mohol popracovať. Karbónové kľuky Sram X1 Eagle Boost s 32 zubmi a dĺžkou 175mm v spojení s kazetou 10-50 vykrývajú všetky potrebné prevody ako na jazdu po rovine, tak zjazdy či prudké stúpania do 30%. Radenie Sram GX Eagle je veľmi ľahké a presné a za celý čas nepotrebovalo nastaviť.

Menší mínus priraďujem kolesám. V tejto cenovej hladine by som už očakával bezdušové. Mal som pár drobných defektov, ktoré by som si s bezdušovými kolesami asi ani nevšimol. Plášte Schwalbe Racing Ralph sú však veľmi dobré a podržali v rozmočenom teréne, v kamenistých stúpaniach a aj na asfaltovej ceste.

Tento ľahký a stabilný Hardtail spĺňa vysoké kvalitatívne nároky a môžem ho pokojne odporučiť všetkým ambicióznym cross-country cyklistom, ktorý si viac potrpia na výkon ako na vzhľad.

Marek Parikrupa

O Marekovi

V rámci INTERSPORTU má Marek na starosti správu, aplikáciu a integráciu výpočtových, pokladničných a skladových systémov. Podľa takého popisu práce by asi nikto netipoval, že Marek vyštudoval odbor Trénerstvo a telesná výchova na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre a má rôzne trénerské licencie. Už od roku 1995 sa aktívne venuje triatlonu a úspešne dokončil až 13 Ironmanov. Zúčastnil sa na viacerých MS a ME v dlhom triatlone a z MSR si odniesol už 3 krát zlatú, 3 krát striebornú a 6 krát bronzovú medailu.