Pripravte sa na vaše prvé behy na dlhšie trate s tým správnym tréningovým plánom

23.04.2018

Hladina vášho adrenalínu už rastie a pred vami je ešte stále niekoľko mesiacov, kým prebehnete cieľovou čiarou. Príprava na maratón je postupný proces, ktorý si vyžaduje čas, odhodlanie a množstvo prípravy. Nájsť tréningový plán, ktorý zapadá do vašej každodennej rutiny, je kľúčom k tomu, aby ste zostali motivovaní a dosiahli vaše maratónske ciele.

Ak chcete trénovať na preteky na akúkoľvek vzdialenosť, začnite tým, že si vytvoríte týždenný tréningový plán. Počas tejto doby uprednostnite vaše tréningy a doprajte si najmenej 4 tréningy týždenne, ktoré zahŕňajú:


Striedanie rôznych cvičení vo vašom štandardnom programe vám pomôže zlepšiť výkon a dosiahnuť vaše maratónske ciele.

Kľúčové tipy na tréning na 10 km dlhé preteky

Blahoželáme, dali ste si záväzok, vytvorili ste si tréningový program a teraz ste na tej správnej ceste.

Držíte sa tréningového plánu a teraz je čas na vylepšenie vášho základného výkonu v kilometroch tým, že budete obmieňať cvičenia v rámci pravidelného štandardného programu. Zlepšenie vášho základného výkonu v kilometroch o 10 % za týždeň je zdravý a účinný cieľ.

Trénovanie na 10 km dlhé preteky môže byť intenzívne, takže nezabudnite pridať dni odpočinku alebo znížiť kilometrový výkon raz za pár týždňov, aby sa vaše telo zotavilo. Aktivity, ako je joga, turistika, cyklistika, bojové umenie a plávanie sú skvelým spôsobom, ako byť aktívny a zároveň nechať vaše telo odpočinúť.

Čo treba zvážiť, keď sa púšťate do tréningu na maratón

Príprava na prvý maratón je celá o kondícii a hľadaní toho, čo vám najlepšie vyhovuje – a to si vyžaduje čas. Na preteky medzi 5 a 20 km si dajte priemerne 10 týždňov tréningu. Pre maratón si naplánujte zaradiť asi ročnú prípravu, aby ste boli úplne vytrénovaní a pripravení na behy na dlhé vzdialenosti. Beh niekoľkých kratších pretekov je tiež vynikajúcim spôsobom fyzickej a duševnej prípravy na prvý maratón.

Či už idete na kratšie preteky alebo celý maratón, držať sa tohto ľahko realizovateľného výcvikového plánu vám pomôže cítiť sa pripravene a sebavedomo odbehnúť váš prvý maratón!