Pite aj v zime, skôr než ste smädní

19.02.2013

Nečakajte, kým budete smädní, ale pravidelne pite: Toto pravidlo platí pre šport počas všetkých ročných období. V zime ho však veľa ľudí nedodržiava, lebo stratu tekutín maskujú nízke teploty a po krk pozapínané vrstvy oblečenia. Máme pre vás tipy, ako to robiť správne.

Pred bežeckým tréningom: Vypite až pol litra tekutín, nemali by byť priveľmi chladné (nie priamo z chladničky) a nemali by obsahovať oxid uhličitý. Oxid uhličitý vytvára v žalúdku jemný tlak, čo môže byť počas tréningu nepríjemné.

Počas bežeckého tréningu: Pite po dúškoch, skôr než sa objaví smäd. Aj tu platí: nijaké sýtené nápoje ani priveľmi chladné. Pri zvýšenej námahe pri dlhších behoch (od 30 minút) bezpodmienečne prejdite na izotonický nápoj. Podľa fyziologických kritérií vyrovnané zloženie je určite najefektívnejšou odpoveďou na problémy s prísunom tekutín, energie, základných živín a iónov. Keby ste pri vysokom zaťažení, akým je napríklad maratón, pili iba vodu, mohlo by to nielen znížiť váš výkon, ale v horšom prípade aj ohroziť zdravie.

Po bežeckom tréningu: Dajte si izotonický športový nápoj alebo klasický jablkový džús s perlivou minerálkou. Teraz už pite, koľko len chcete.