|Viac

Tip na horúce dni: Športujte s chladnou hlavou

07.07.2011

Kto športuje, ten sa potí. To je logické. V lete sa ani pohnúť nemusíte a už len vysoké teploty vám zarosia čelo. Na čo by si mali rekreační športovci za takýchto dní dávať pozor? Intersport-Blog má odpoveď.

V zásade platí: Športovania pri vysokých teplotách vzduchu sa báť nemusíte. Ako vždy by ste mali vnímať signály, ktoré vám dáva vaše telo. Veľmi jednoduché je, napríklad, zmerať si pulz. Počas horúcich letných dní môže byť už pred tréningom o niečo vyšší ako zvyčajne. Vtedy je vhodné znížiť intenzitu tréningu, aby sa váš pohyboval v takom rozpätí ako pri normálnom tréningu. Bežci môžu zmeniť svoju trasu a radšej si zabehať v lese. Aj v lete je tam relatívne chladne. Ďalší horúci tip je: Veľa pite. Odporúčame piť pravidelne v malých množstvách už počas tréningu. A samozrejme, aj po tréningu. Najlepšia je voda alebo izotonické nápoje.

Nezabudnite: Musíte sa cítiť dobre. Nedá sa to síce zmerať, ako srdcová frekvencia, ale  dôležité je to minimálne rovnako. Ak sa vám zakrúti hlava, alebo sa objavia podobné symptómy, bezpodmienečne tréning ukončite. Neprimeraná ctižiadostivosť je nezdravá.