|Viac

Ako správne používať fit loptu?

12.08.2011

Fit lopta sa stala známou hlavne z terapeutických dôvodov, pretože umožňuje mnohostranné cvičenia, ktoré navyše šetria kĺby. Aj mnohí špičkoví športovci však stále častejšie siahajú po tejto univerzálnej fitnes pomôcke. Možnosti použitia fit lopty siahajú od stabilizačných cvičení cez cvičenia šikovnosti až k silovému tréningu.

Ak trávite veľa času sedením za počítačom, môžete túto gumenú loptu použiť ako výbornú alternatívu kancelárskej stoličky. Skúste používať loptu každý deň aspoň na hodinu namiesto stoličky. Už po krátkom čase zbadáte, že sedíte oveľa uvoľnenejšie a vzpriamene.

Na nasledujúcich troch cvikoch Vám chceme demonštrovať, aký tréningový potenciál sa ukrýva vo fitnes lopte:

Vzpory ležmo sa dajú robiť v najrôznejších variantoch. Ako začiatočník môžete loptu oprieť o stenu, aby Vám neušla. Potom na loptu položíte ruky, začnete pomaly ohýbať lakte a zase ich vystierať. Pokročilí môžu robiť vzpory na lopte bez pomoci steny rovnakým spôsobom – a zbadajú koľko sily musia svaly vynaložiť na dodatočnú stabilitu. Kto si trúfa môže robiť vzpory naopak, s nohami na lopte a rukami na zemi.

Na sedacie svalstvo a svalstvo trupu je veľmi účinný tento cvik: Ľahnite si chrbtom na zem, lýtka vyložte na loptu. Začiatočníci sa môžu s rukami vedľa tela dodatočne opierať o zem. Teraz dvíhajte panvu tak vysoko, aby trup tvoril jednu líniu so stehnami. Pokročilí môžu cvičiť s rukami na hrudi.

Brušné svalstvo sa dá trénovať takto: Ľahnite si chrbtom na loptu, hlavu zakloňte dole a nohami sa zaprite o zem. Z tejto polohy dvíhate trup tak vysoko, až si v podstate sadnete a zo sedu klesnite opäť do ľahu. Špičky rúk by sa mali počas cviku dotýkať uší a lakte majú byť vytočené von. Keďže sa pri tomto cviku zapája celé brušné svalstvo, stačí robiť menej opakovaní.