|Viac

Ako by sa mal bežec správne stravovať?

29.07.2011

Strava zaisťujúca optimálny výkon musí byť vyvážená, s dôrazom na dostatok ovocia a zeleniny. Neoddeliteľnou zložkou športovej výživy je mäso. Obsahuje veľa dôležitých látok, predovšetkým nenahraditeľné živočíšne bielkoviny. Čisto vegetariánska výživa sa pre výkonnostne zameraných športovcov neodporúča, pretože má za následok zníženie výkonu. Existujú síce doplnky stravy, ktoré sú schopné ho nahradiť, ale mäso je mäso.

Posledné bežné jedlo by ste mali skonzumovať najneskôr 2 hodiny pred športovým výkonom. Jediné vhodné jedlo, ktoré si môžete dať krátko pred výkonom, je energetická tyčinka alebo banán. Vhodné je tiež vypiť 0,2 až 0,3 litra ovocnej šťavy. Ďalšie dôležité minerálne a výživné látky Vám pomôže doplniť tzv. iontový nápoj. Ten je vhodný ako tekutina aj počas tréningu. Naučte sa piť v pravidelných intervaloch každých 20 minút. Piť, keď už cítite smäd, je neskoro.

Po úspešnom tréningu si zaslúžite odmenu. A verte, že Vaše telo na to má rovnaký názor. Po tréningu, asi tak hodinu až hodinu a pol, si môžete dať to, na čo máte práve chuť a poriadne zhrešiť. Vaše telo totiž v tomto čase dokáže veľmi dobre spracovať jedlo, ako je biely chlieb alebo čokoláda. V ostatných prípadoch sa táto energia premieňa na tuky. V žiadnom prípade však nesmiete pre sladkosti zabudnúť na správnu výživu.