|Viac

Mohli by ste poradiť, ako sa po behu ponaťahovať?

08.07.2011

Na ponaťahovanie najdôležitejších svalových skupín, ktoré využívate pri behu, Vám postačí šesť strečingových cvikov.

  • Achillova šľacha
    Základná poloha: Špičkami oboch nôh stojíte na vyvýšenom mieste (schody, lavička, rebrík); nohy sú prepnuté v kolenách.
    Prevedenie: Trup a prepnutá noha tvoria jednu líniu. Päty tlačte dole.
    Dôležité: Povinné cvičenie pre všetkých okrem tých, ktorí majú problémy s achilovkou!

  • Lýtko
    Základná poloha: Urobte jednou nohou krok vpred, ruky oprite o stenu. Predná noha je pokrčené, zadná je takmer (nie však úplne!) prepnutá, špičky smerujú dopredu.
    Prevedenie: Panvu tlačte dopredu a dole, päty ostávajú na zemi.
    Dôležité: Pri cviku buďte opatrní, aby ste si nespôsobili svalové kŕče!

  • Zadná časť stehien
    Základná poloha: Postavte sa vzpriamene, jednu nohu zdvihnite a natiahnutú ju oprite o schod alebo operadlo stoličky. Chrbát je vystretý, trup vzpriamený.
    Prevedenie: So vzpriameným trupom pomocou rúk priťahujte hrudník k stehnu.
    Dôležité: Nevytáčajte panvu a nehrbte sa!

  • Predná časť stehien
    Základná poloha: Postavte sa na jednu nohu.
    Prevedenie: Druhú nohu uchopte za členok a pätu pritiahnite k zadku, panvu tlačte dopredu.
    Dôležité: Koleno naťahovanej nohy ukazuje smerom k zemi a nie dopredu alebo do strany.

  • Svaly bedrového kĺbu
    Základná poloha: Jedna noha smeruje vpred, koleno zadnej nohy je na zemi nebo vo výške päty.
    Prevedenie: Panvu tlačte dopredu a dole, trup je vzpriamený.

  • Priťahovače
    Základná poloha: Posaďte sa s pokrčenými nohami a chodidlami opretými o seba, rukami sa držte tesne nad členkami.
    Prevedenie: Lakťami tlačte kolená pomaly a rovnomerne od seba smerom k zemi.
    Dôležité: Horná časť tela je vzpriamená!