|Viac

Trailrunning

02.03.2011

Nie všetci cyklisti sú rovnakí. Rozlišujeme viacero disciplín, či kategórií, od pretekárskej cestnej cyklistiky až po horskú. S behaním je to rovnaké: Môžete sa mu venovať kdekoľvek. Tak prečo to nevyskúšať v teréne? Dnes venujeme Trailrunningu pozornosť, ktorú si zaslúži. Je naším marcovým športom mesiaca.

Každý, kto zbehne zo spevnenej cesty do terénu, si ihneď uvedomí, že je to poriadne náročné. Odrazu stratíte zvyčajné tréningové tempo. A rovnako rýchlo ako sa mení profil krajiny, lieta hore-dole aj tep. Podobne sa musí cítiť aj skúsený cestný cyklista, ktorý po rokoch jazdenia po asfalte presadne na horský bicykel.

Vynikajúci tréning vytrvalosti a koordinácie
Práve tieto zmeny pri Trailrunningu sú prospešné telu a zdraviu. Narozdiel od klasického vytrvalostného behu okrem vytrvalosti trénujete aj koordináciu. Namáhate viacero svalových skupín. A ponúka niečo aj pre vaše oči a dobrú náladu: fantastický zážitok z prírody!

Na čo by ste si mali dávať pozor je časové plánovanie. Mali by ste vždy počítať s tým, že na kilometer behu v teréne budete potrebovať o niečo dlhší čas, ako na zabehnutie rovnakej vzdialenosti na asfalte. Najlepšie, ak si to sami raz vyskúšate. Veľmi rýchlo to pochopíte.

Ideálna obuv na Trailrunning
Náročný terén predstavuje pre nohy mimoriadnu záťaž. Aby ste ju čo najlepšie zvládli, potrebujete tie správne bežecké tenisky. Modely určené na Trailrunnig majú masívnejšiu podrážku ako bežecká obuv určená na asfalt. Topánky do terénu majú zväčša stabilnejšiu konštrukciu, aby sa zabránilo podvrtnutiu nohy.
Ak často beháte v blate, vyberte si radšej hneď nepremokavú obuv, napríklad s membránou Goretex. Podobne ako pri klasickej bežeckej obuvi sa ceny za trvácne, kvalitné topánky pohybujú zväčša nad 100 eur.


Na veľkých internetových portáloch, ako je napríklad YouTube, nájdete veľa videí týkajúcich sa Trailrunningu. Aspoň jedna ukážka z USA (po anglicky):