|Viac

Ako si zariadiť praktickú domácu posilňovňu?

17.12.2010

Aj Váš zoznam výhovoriek, prečo nemôžete ísť do fitnes centra, je stále dlhší a dlhší? Nie je čas, alebo chuť? Veľa to stojí? Ostýchate sa pred vyšportovanou, svalnatou či štíhlou konkurenciou? Vybudovať si svalstvo, sformovať postavu a zvýšiť si tak sebavedomie môžete aj doma.

V zásade sa rozlišuje medzi dvoma druhmi strojov na silový tréning: multifunkčné lavičky a posilňovacie veže.

Začiatočníci a menej trénovaní by mali cvičiť len na posilňovacích strojoch, ktoré bezpečne vedú pohyb. Z mnohostranných posilňovacích veží môžu profitovať aj profesionáli. Výhoda týchto strojov: Dá sa na nich posilňovať veľké množstvo rôznych svalových skupín a vďaka presnému vedeniu jednotlivých pohybov (cvikov) je tréning nie len veľmi účinný, ale aj bezpečný. Ponuka siaha od strojov, na ktorých môže cvičiť jedna osoba, až po veže (stanice), do ktorých sa môžu súčasne „oprieť“ viacerí tréningu chtiví športovci.

Pri cvičení na multifunkčnej lavičke už treba mať základné vedomosti o správnom vykonávaní jednotlivých cvikoch, pretože dráha pohybu tu nie je vedená. Kvôli bezpečnosti by ste mali tieto zariadenia používať, ak máte dostatočnú skúsenosť so silovým tréningom. Výber v tejto oblasti je takisto veľmi rôznorodý. Existujú jednoduché rovné lavičky, šikmé lavičky, lavičky so stojanom na veľkú tyč či s biceps pultom. Špeciálne lavičky umožňujú izolovaný tréning brušného a chrbtového svalstva. V kombinácii s veľkými alebo jednoručnými činkami ponúkajú multifunkčné lavičky takmer nevyčerpateľnú škálu tréningových možností.