|Viac

„Skikes“ – nové korčule na cestu i mimo nej

05.10.2010

Pohyb pripomína beh na lyžiach, špeciálne topánky sa podobajú na in-line korčule. „Skikes“ však môžete použiť aj v teréne. Takmer každého, kto „Skiken“ vyskúša, presvedčí jeho všestrannosť.

„Skikes“ (nazývané aj „Cross-Skater“) sa snažia spojiť prednosti dvoch etablovaných športových disciplín. Názov vznikol zložením slov „skate“ a „bike“. Na prvý pohľad vyzerajú ako in-line korčule. Napriek tomu sú medzi nimi rozdiely: Po prvé majú Skikes iba po dve kolieska namiesto po štyroch. Sú plnené vzduchom a hodia sa preto aj do terénu. Po druhé nemajú Skikes vnútornú topánku. Obúvajú sa na normálne topánky. Ideálne sú topánky na beh na lyžiach. Ponúkajú potrebnú stabilitu. K základnej výbave na Skikes patria ešte špeciálne palice - sú o niečo dlhšie ako palice na severskú chôdzu a zvyčajne z uhlíka.

Jazdiť na Skikes je jednoduché a naučiť sa to dokáže každý. Technika pohybu je rovnaká ako pri korčuľovaní na bežkách. Pomocou paličiek dokážete zvýšiť rýchlosť a tým aj účinnosť tréningu. Posilňujú sa hlavne svaly ramena a stehna. Preukázalo sa, že na Skikes si šetríte kĺby väčšmi ako pri chôdzi, behu alebo na korčuliach. Vďaka efektívnejšiemu brzdnému systému sú Skikes údajne bezpečnejšie ako in-line korčule. Bežci na lyžiach tak môžu trénovať počas celého roka.

Hoci sú Skikes považované za bezpečné, nemali by ste zabudnúť na ochranné doplnky. Okrem prilby používajte aj chrániče na lakte. Chrániče na kolená nepotrebujete - Skikes sú konštruované tak, že by nemalo dôjsť k pádu na kolená.