|Viac

Čo robiť, ak nemám čas chodiť do fitnes?

04.09.2010

Celkom oprávnene zvykneme oddeľovať pracovný život od toho privátneho. Potrebujeme „vypnúť“ po náročnom pracovnom dni. Voľný čas je dnes pre väčšinu ľudí jedinou možnosťou, kedy sa venovať telesnej aktivite. Záleží len na nás, či ho takto využijeme.

Takéto striktné oddeľovanie však nie je vôbec nevyhnutné.

Pretože všedný deň, tak pracovný ako aj privátny, ponúka množstvo príležitostí na „rozprúdenie“ organizmu. Počnúc ranným vstávaním až po moment, kým nás večer v posteli nepremôže spánok. Najjednoduchším cvičením je, viackrát denne sa ponaťahovať. Nemusí to byť nijaký sofistikovaný strečingový program. Úplne stačí, ak ruky natiahnete tak vysoko, ako sa dá, hlboko sa nadýchnete a potom telo pomaly skloníte nabok.

Dôležité je, aby ste cvičili zľahka, uvoľnene. Vytraste ruky a nohy, pokrúžte pár razy pažami a pokúste sa uvoľniť celé telo. Pri sústredenej práci za počítačom by ste napríklad mali takéto uvoľňovacie cvičenie vykonať raz za hodinu, aby Vaša šija a chrbát príliš nestuhli. Takto môžete na konci dňa konštatovať, že ste svojmu zdraviu venovali prinajmenšom polhodinu cvičenia. Vytvorte si vlastný rituál, ktorým sa vždy uvoľníte. Vďaka týmto krátkym prestávkam opäť stúpne Vaša koncentrácia. Počas obednej pauzy sa trošku poprechádzajte, ak sa dá, vybavujte kancelárske činnosti ako telefonovanie v stoji alebo pri chôdzi.

Zostatok dňa prináša ďalšie množstvo príležitostí na fitnes. Vždy, keď je to možné, skúste chodiť pešo alebo na bicykli – trochu si privstať sa Vám oplatí. Ak zvyknete cestovať električkou alebo autobusom, prejdite sa kúsok a nastúpte na niektorej z ďalších zastávok. Alebo zaparkujte auto niekoľko sto metrov od domu. Nečakajte na výťah a „vybehnite“ radšej po schodoch. Stačí si stanoviť pár zásad, aby ste boli čo najviac v pohybe. Zrazu zistíte, ako málo stačí k lepšiemu pocitu a radosti.