INTERSPORT Slovenská Republika :: Aktuality - Novinky :: - Genesis Evolution Team získal v teste biker.sk skvelé hodnotenie! ::
|Viac

Genesis Evolution Team získal v teste biker.sk skvelé hodnotenie!

06.07.2016

Hoci sú biky z reťazcov často používané skôr ako humorná vsuvka do konverzácie s predajcom v bikeshope, Genesis pochádzajúci z celoeurópskej siete športových obchodov Intersport tento stereotyp rozhodne nepodporil.

Hoci sú biky z reťazcov často používané skôr ako humorná vsuvka do konverzácie s predajcom v bikeshope, Genesis
pochádzajúci z celoeurópskej siete športových obchodov Intersport tento stereotyp rozhodne nepodporil.

Začiatok dobrý

Prvý dojem rozhodne zaváži aj pri snahe o objektivitu a tento bike si hneď na začiatku šplhol – od novoty prišiel bezchybne poskladaný, perfektne naladený od radenia,cez brzdy až po tlak v plášťoch, a čo sa stáva naozaj zriedkavo,
s kokpitom nastaveným tak, že sme nemuseli otočiť ani jedinou skrutkou.

Hmotnosť tesne pod 11 kíl rozhodne nie je v tejto cenovej kategórii zlá a nájsť na biku za dve tisícky karbónový rám, dobrý karbónový rám, Rebu a kompletný pohon XT 2x11 patrí rozhodne k tým zriedkavejším úkazom na trhu. Dobré dojmy sa však neskončili ani pri prvých zášľapoch do pedálov. Krátka zadná stavba s dobre zvoleným hlavovým uhlom je dobre overený recept na bike obratný v zákrutách a pritom stabilný pri vysokorýchlostnej paľbe rovno. Genesis Evolution Team okrem toho ide skvelo do manuálu a v rukách pôsobí skutočne obratne a pritom sebavedomo, keď treba podržať náročnejšiu stopu – a to pri XC hardtailoch rozhodne nie je pravidlom.

Tam, kde zaváži

Ráfiky Mavic s úzkym profilom síce nepatria k tým najtuhším, no rám, ten má torznej tuhosti na rozdávanie a silové výšľapy zo zákrut sa zdajú také efektívne, ako len môžu byť. Pevnosť však rám demonštruje len tam, kde je na úžitok. Napriek nápisu Ride Hard na výstuži zadnej stavby, hrúbke samotnej výstuže či hrubej 31,6 mm sedlovke je zadná stavba vo vertikálnom smere až prekvapivo poddajná a pohodlne pohlcuje menšie nerovnosti a zvyšuje tak nielen komfort, ale aj trakciu. Tá sa hodí, keďže na plášte Schwalbe v najlacnejšej zmesi Performance sme v histórii časopisu ešte asi nenapísali nič dobré. Pravdou je, že tvrdá zmes gumy práve dezénu Racing Ralpha škodí najmenej. Plášte sú krásne rýchle a na suchom hardpacku držia bočné štuple až prekvapivo dobre, no do vlhka existujú podstatne lepšie verzie.

Vyladený celok

Maličkých, no ľahko prepáčiteľných nedostatkov je viacero. Gripy zo silikónovej peny sú mimoriadne pohodlné a skvelo sa držia aj bez rukavíc, no predsa len sa trochu pretáčajú – odporúčame vám preto využiť starý dobrý trik s lakom na vlasy.

Ráfiky by teda mohli byť o niečo širšie, plášte v mäkšej zmesi gumy, užšie a tvrdšie sedlo nám až tak nesadlo.
Odhliadnuc od týchto múch však nevieme tomuto Genesisu vyčítať takmer nič. Matný čierny rám s decentnými farebnými
akcentami pôsobí luxusne, 11-rýchlostné XT-čko s dvojprevodníkom vpredu drží reťaz absolútne bezpečne a pritom po
neskutočnom rozsahu rýchlostí radí pohotovo a s ráznymi cvaknutiami. Vidlica chodí pekne, diaľkový lockout na rajdoch
je vítaným bonusom a kokpit so 700 mm rajdami a predstavcom otočeným nadol znižujúcim jeho výšku bicyklu sedí
dokonalo. Vlastne ešte niečo by sa našlo – namiesto rýchloupinákov by mohol mať vpredu aj vzadu pevné osky. Aj tie sme si však všimli až po jazde – pri nej totiž tuhosť jednoducho nechýbala

Celý článok v časopise Biker (pdf)