INTERSPORT Slovenská Republika :: Aktuality - Novinky :: - High Intensity Interval Training: Prekročte svoje hranice ::
|Viac

High Intensity Interval Training: Prekročte svoje hranice

13.05.2014

Krátky, ale drsný: High Intensity Interval Training (HITT) je v trende. Táto tréningová metóda spočíva v striedaní vysoko intenzívnych intervalov s krátkymi fázami na regeneráciu. Blog INTERSPORTu pre vás zistil, čo má HITT do seba.

Krátke a intenzívne jednotky. Prišli horúce mesiace a s nimi aj hordy ľudí venujúcich sa Severskej chôdzi, cyklistov a usilovne behajúcich rekreačných športovcov, ktorí ležérne v prírode zbierajú svoje kilometre. Zvyčajne tieto športy charakterizujú dlhé tréningové jednotky, ktoré postupne zvyšujú vytrvalosť a žmýkajú pritom telesný tuk. Čoraz viac ľudí túžiacich po pohybe dnes stavilo na High Intensity Interval Training (HITT) – aby cielene zlepšili svoju kondíciu a telo pripravili na letnú sezónu. Podľa odporúčaní kouča z INTERSPORTu by ste mali počas alebo po tréningu pridať krátke, vysoko intenzívne jednotky, v ktorých pôjdete na doraz. Medzi nimi si poriadne oddýchnite, nie však príliš dlho, iba toľko, aby ste opäť vládali ísť na hranicu svojich síl.

Džoging a šprinty. Pri behu môžu ako intenzívne jednotky poslúžiť krátke šprinty alebo výbehy do kopca, pri ktorých sa bežci do chuti vysilia. Šprinty podporujú krvný obeh, tvorbu svalov a spaľovanie tukov. Posilníte tak telo a zlepšíte si kondíciu. Kouč z INTERSPORTu však varuje: Po HITT tréningu je veľmi dôležité niekoľko dní regenerovať. Základný princíp HITT je, mimochodom, oveľa starší ako klasický vytrvalostný tréning: Stavia na poznatkoch švédskeho reprezentačného trénera ľahkých atlétov Göstu Holmera. Vyvinul túto tréningovú metódu v roku 1930 a dodnes na ňu mnohí profesionálni bežci na krátke a stredné trate nedajú dopustiť.

Pre koho je HITT vhodný? Aj v tuzemských posilňovniach a činkárňach sa HITT teší rastúcej obľube. Niet sa čo čudovať, intenzívny tréning prinesie za relatívne krátky čas preukázateľné výsledky. Dokázali to aj vedci. HITT nie je však vhodný pre každého: Kouč z INTERSPORTu upozorňuje na to, že iba ľudia, ktorí pravidelne trénujú, sa môžu s dobrým pocitom a bez zranenia poriadne vytrápiť, no vždy treba predovšetkým dbať na správne prevedenie cviku. Kouč z INTERSPORTu varuje: „Ak chcete začať s HITT v posilňovni, poraďte sa predtým s odborným personálom.“ Vzhľadom na intenzívnu záťaž organizmu by mali ľudia so srdcovocievnymi problémami alebo s nadváhou vo všeobecnosti začínať pozvoľnejšie, a to platí pre všetky športy.

INTERSPORT vám praje veľa zábavy!