|Viac

Takto prežijete chladnú časť roka fit a zdraví

08.11.2012

Hustá hmla, farebné stromy, ranné mrazy - už nejaký čas tu máme jeseň a s prvým snehom sa prihlásila už aj zima. Najvyšší čas pripraviť telo na chladné ročné obdobie. Intersport-Blog vám pomôže cennými tipmi prežiť fit jeseň a zimu!

Jeseň so sebou prináša veľa malých aj väčších výziev pre naše zdravie. Ráno nás prebúdzajú teploty, ktoré sa pohybujú okolo nuly. Cez deň sa zase teplomer vyšplhá na príjemných pätnásť stupňov. A niekedy je to všetko úplne ináč. Ak sa ranné hmly nerozplynú, ostane celý deň chladne a chmúrne. Zvoliť vhodné oblečenie do takýchto podmienok nie je jednoduché, má to však mimoriadny význam pre naše zdravie: Ak vám je zima, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že prechladnete. Podobne, ako keď sa zdržujete v prekúrených miestnostiach so suchým vzduchom. Mrazivý ani suchý vzduch našim slizniciam neprospieva a uľahčuje situáciu vírom, ktoré spôsobujú bolesti hrdla, nádchu alebo kašeľ.

Čiapky, šály, kabáty - do práce!

Všetci, ktorí ste ešte vždy nezmenili svoj šatní na zimný, je najvyšší čas urobiť to: šály, čiapky, kabáty a teplá obuv - to všetko uľahčuje prácu nášho imunitného systému. Mrazivé rána a teplé dni - tieto teplotné výkyvy najlepšie zvládnete ak máte na sebe viac vrstiev oblečenia. Rekreační športovci tento systém obliekania poznajú pod názvom „cibuľový princíp“.

Náš imunitný systém sa teraz poteší všetkým aktivitám, ktoré ho posilnia. Ideálnym príkladom je pravidelné športovanie. Či už doma na fitnes stroji alebo vonku je vecou osobných preferencií. Nech už však športujete kdekoľvek: oblečenie musí byť priedušné. Iba ak tričko či nohavice optimálne transportujú pot preč od tela, nevychladnete a nestanete sa tak ľahko obeťou vo vzduchu číhajúcich vírov. Na čo si pri športovaní za chladného počasia ešte musíte dávať pozor sa dočítate tu .

Sauna alebo parný kúpeľ dokážu urobiť zázraky. Posilňujú našu imunitu a patria medzi obľúbené spôsoby regenerácie po športe. Avšak pozor: Ak je už vaša imunita oslabená zápasom s prechladnutím alebo s chrípkovým vírusom, mali by ste sa na chvíľu sauny aj športovania vzdať. Keď chorobu celkom prekonáte, môžete opäť začať.

Výrazný vplyv na to, ako sa cítite, má aj pestrá strava obsahujúca veľa ovocia a zeleniny. Hoci slnko svieti počas dňa iba niekoľko hodín - udržte si slnečnú náladu. Lebo iba ten, kto sa cíti byť zdravý, aj skutočne zdravý je!