|Viac

Záver štúdie: Vďaka každodennému tréningu štíhla aj bez diéty

19.09.2012

Predovšetkým pre ženy je snaha schudnúť či udržať si želanú telesnú hmotnosť silným motívom pre pravidelnú športovú aktivitu. Americkí vedci zistili, že ženy si môžu dlhodobo udržiavať svoju postavu bez akejkoľvek diéty. Stačí hodina tréningu denne.

Zaujímavé poznatky vedeckého tímu z Harvard Medical School v Bostone (USA) vychádzajú zo štúdie z roku 2010, ktorá sledovala zmeny hmotnosti u viac ako 34.000 žien počas 13-ich rokov. Len 4.500 účastníčok štúdie dokázalo pribrať o menej ako 2,3 kilogramu. Všetkým ženám, ktorých Body-Mass-Index sa pohyboval pod 25, sa to podarilo bez akejkoľvek diéty. Museli len do svojho všedného dňa zaradiť šport. Konkrétne to znamená: Každý deň hodina miernej športovej aktivity, napríklad chôdza alebo beh.

Hodina športu denne, to znie ako veľká výzva a môže sa mnohým ľuďom zdať nedosiahnuteľná. Ale vôbec to tak nie je. Umenie spočíva v tom, poraziť v sebe „strážneho psa“. Ten sedí v našej hlave a chce nás donútiť k tomu,  aby sme sa radšej váľali na pohodlnom gauči, ako si ísť von zabehať. Ako sa dá tento vnútorný hlas umlčať, prezrádza športová psychologička Sabine Würth z  Viedenskej univerzity.

Stručne zhrnuté: Najdôležitejšie tipy proti „vnútornému psovi“

  • Napísať si malé, konkrétne plány, pretože napísané predsavzatia skôr dodržíme.

  • Nájsť si sociálnu oporu, napríklad behať spolu s kamarátkou. To účinne bráni v snahe jednoducho zrušiť svoj tréning.

  • „Manažment prekážok“: Už dopredu premýšľať o tom, čo mi môže brániť v absolvovaní plánovaného tréningu. Zlé počasie? Riešenie: Kvalitné nepremokavé oblečenie alebo tréning na bežeckom páse. Pohodlný gauč je príliš lákavý? Riešenie: Ísť športovať priamo z práce, bez zastávky doma.


Kto dokáže tieto tipy realizovať, zvyšuje každým svojim tréningom šancu na dlhodobý pravidelný tréning. A čoskoro sa denné športovanie stane samozrejmosťou ako čistenie zubov.

Šport nemá pozitívny vplyv len pri každodennom tréningu. Už 92 minút pohybu za týždeň môže mať vplyv na predĺženie života!