|Viac

Takto si oddýchnete už cestou na dovolenku

05.07.2012

Kým si konečne oddýchnete v dovolenkovej destinácii, čaká vás ešte stresujúca skúška vo forme cesty. Ak hodiny presedíte v aute, vo vlaku, alebo v lietadle, pomôžete svojmu telu cvičeniami na uvoľnenie.

Vodiči by mali minimálne každé dve hodiny dopriať telu oddych. Prejaví sa to aj na vašej schopnosti sústrediť sa. Bezpodmienečne vystúpte a trochu sa prejdite. Veľa príkladov cvičení na uvoľnenie nájdete na internete. Niektoré môžete vykonávať aj v aute, napríklad, keď stojíte na semaforoch alebo počas zápchy. A určite nezabúdajte pravidelne piť. Oddiali to nástup únavy.

Kto cestuje vlakom alebo lietadlom, má tú výhodu, že sa nemusí sústrediť na cestu. Dlhé sedenie je však aj v tomto prípade záťažou pre telo. Niekedy môže dokonca spôsobiť „cestovnú trombózu“. Znamená to, že v žilách dolných končatín sa vytvoria bolestivé krvné zrazeniny. Ako prevencia postačí pravidelné vstávanie a malé cvičenia, napríklad cvičenie nohami: Seďte vzpriamene a niekoľko ráz vystrite špičky, a potom ich pritiahnite dozadu. Tip: Špeciálne kompresné ponožky (dostanete ich aj v Intersporte) vytvárajú rovnomerný tlak a uľahčujú cirkuláciu krvi.