|Viac

Aj športovanie v treskúcej zime môže byť zábava

09.02.2012

Počasie v strednej Európe túto zimu láme rekordy v mínusových teplotách. V niektorých oblastiach klesla ortuť teplomera až na mínus 30 stupňov Celzia. Ak sa budete držať našich tipov, môžete sa športu pod holým nebom bezpečne venovať, aj keď teploty klesnú pod bod mrazu.

„Von do prírody,“ na to myslia mnohí rekreační športovci a aj v treskúcej zime robia niečo pre svoju kondičku. A to je úplne v poriadku, kto sa venuje športu posilňuje svoj imunitný systém, aj v mínusových teplotách. Takto sa najlepšie ochránite pri športovaní pred zimou:

  • Oblečenie: vyhýbajte sa bavlne, držte sa cibuľového princípu. Oblečte sa podľa cibuľového princípu. To znamená, radšej viacero tenkých vrstiev ako jednu hrubú. Namiesto bavlnených látok voľte radšej oblečenie z funkčných materiálov. Odvádzajú pot od tela a bránia tak ochladzovaniu tela. Čiapka na hlave chráni uši a udržiava v teple.
  • Zahrievanie: pripravte telo na záťaž. Aby ste telo pripravili na tréningovú záťaž, odporúčame venovať niekoľko minút zahriatiu. Môžete sa opatrne rozbehať, prípadne urobiť zopár drepov alebo iných cvikov.
  • Správne dýchanie: chráňte sa pred studeným vzduchom. Nadychujte sa nosom a vydychujte ústami. Nos vzduch nielen čistí, ale aj zohrieva.
  • Nepreháňajte to: robte len to, čo robí dobre telu. Nenúťte sa pri nízkych teplotách k veľkým športovým výkonom. Najvhodnejšie je venovať sa vytrvalostnému tréningu, napríklad chôdzi alebo behu.
  • Pite dostatočné množstvo tekutín: aj v zime sa potíte. Hoci v zime nepociťujete smäd tak výrazne, telo napriek tomu tekutiny stráca. Ak trávite niekoľko hodín vonku v prírode, mali by ste pravidelne piť, napríklad vlažný, nesladený čaj.
  • Nedovoľte telu vychladnúť. Po tréningu by ste sa mali rýchlo prezliecť. Po ukončení fyzickej aktivity neostávajte zbytočne vonku, radšej zamierte rýchlo pod sprchu!